Fundacio-SHE-laCaixa-10-Aniversari

10 anys de la Fundació SHE

Fundació SHE va complir 10 anys d’existència el passat 2020.

Aquesta efemèride tenia previstos diversos esdeveniments de commemoració, que el coronavirus va obligar a ajornar. Tot i el decalatge produït per la pandèmia, la Fundació SHE ha mantingut les activitats previstes.

fundacion-she-10-aniversario

Activitats 10è aniversari

Concurs
escolar

bases-concurso-programa-si-10-aniversario-fundacion-she

Per celebrar aquests 10 anys, s’ha organitzat un concurs entre les escoles que formen part del Programa SI! de Barcelona, Madrid i Ourense. L’objectiu d’aquest concurs és posar en pràctica els coneixements adquirits i despertar la creativitat per inculcar hàbits saludables de forma lúdica, reconeixent la gran tasca educativa del professorat. El concurs consisteix que cada centre enviï relats amb dibuixos i il·lustracions, vídeos, textos amb imatges o receptes saludables en funció de cadascun dels diferents nivells d’edat dels participants. El certamen inclou la cerimònia de lliurament de premis, al Planetari de Madrid.

Acte de celebració amb les famílies

Acte de lliurament de premis del concurs del Programa SI! i acte institucional. Aquest acte va dirigit a les famílies dels centres educatius i se celebrarà al Planetari de Madrid. Comptarà amb activitats lúdiques a l’exterior per als assistents.

Esdeveniment de celebració

CosmoCaixa - Barcelona

L’esdeveniment difondrà l’activitat de la fundació aquests deu anys, que ha tingut com a prioritat la promoció de la salut cardiovascular implementant diferents programes, amb una sòlida base científica.

L’esdeveniment, que comptarà amb la presència del Dr. Fuster, es planteja com una trobada amb convidats del món científic, mèdic, educatiu, social, econòmic i polític per conscienciar sobre la necessitat de prevenir les malalties cardiovasculars a través d’una dieta saludable i un estil de vida sa. L’acte se celebrarà a CosmoCaixa, Barcelona.

Fites

En aquests 10 anys la Fundació SHE ha aconseguit fites importants en la seva tasca científica, divulgativa i formativa, que es poden concretar en les xifres següents:

19 articles publicats a revistes científiques d’alt impacte

Congressos

Participació a 34 congressos

Centres

Més de 235 centres educatius han implementat el Programa SI!

0 m
Alumnes

Més de 37.000 alumnes han participat a les activitats educatives del Programa SI!

Professors

Més de 2.000 professors han rebut la formació per aplicar el Programa SI!

Notícies

La Fundació SHE celebra el seu 10è aniversari al Museu de la Ciència CosmoCaixa amb el Dr. Valentí Fuster i el Director General de la Fundació “la Caixa”.

3/10/2022 – Barcelona

La Fundació SHE, que compta amb el suport de la Fundació “la Caixa”, va organitzar el passat 29 de setembre, al Museu de la Ciència CosmoCaixa de Barcelona, l’esdeveniment institucional de celebració del seu 10è aniversari. Aquest acte va comptar amb l’assistència de Maria Eugènia Gay, delegada del Govern a Catalunya; Josep Maria Argimon, conseller de Salut de la Generalitat de Catalunya; Jaume Collboni, 1r tinent d’alcalde de l’Ajuntament de Barcelona; Antoni Vila Bertrán, director general de la Fundació ”la Caixa” i el Dr. Valentí Fuster, fundador i president de la Fundació SHE.

La sessió va tenir com a activitat principal un diàleg entre el Dr. Fuster i el periodista especialitzat en ciència i salut Josep Corbella. A través de les preguntes que va formular el professional, el Dr. Fuster va poder explicar amb profunditat la tasca de la Fundació SHE, els diversos projectes que desenvolupa, la importància dels hàbits de vida saludables i la seva difusió i d’altres aspectes claus per fomentar una societat més sana.

També va permetre repassar l’impacte de la tasca de la fundació durant aquests 10 anys. En aquest sentit, el balanç és molt positiu, ja que més 37.000 alumnes han participat en el projecte educatiu Programa SI! (Salut Integral), més de 2.000 docents han rebut la formació pedagògica per explicar adequadament els continguts dels programes de la fundació, fins a 235 centres han aplicat aquest projecte, s’ha participat a 34 congressos i trobades científiques i s’ha publicat una vintena d’articles a revistes científiques de major impacte.

Jaume Collboni, 1r tinent d’alcalde de l’Ajuntament de Barcelona, va apuntar que des del consistori s’està treballant per oferir, com a ciutat, el reconeixement públic que correspon al Dr. Fuster.

L’esdeveniment va comptar amb un elevat nombre d’assistents del món econòmic, mèdic i social, així com de patrons i investigadors mèdics de la Fundació SHE. Tots ells van marxar conscienciats de la importància d’una vida sana i de la necessitat de formar, sobretot les noves generacions, en els bons hàbits per tenir una bona salut cardiovascular i una societat futura més sana.

Fundacion-SHE-10-Aniversario-Fundacion-LaCaixa-CosmoCaixa

La Fundació SHE lliura els premis del Programa SI! i organitza un acte lúdic a Madrid per celebrar els 10 anys i afavorir els hàbits saludables entre els nens

18/06/2022 – Madrid

La Fundació SHE, que compta amb el suport de la Fundació “la Caixa”, va organitzar durant el matí del dissabte 18 de juny de 2022 un triple esdeveniment en el Planetari de Madrid per celebrar el 10è aniversari. Així, a l’interior del Planetari va tenir lloc un acte institucional per aquesta efemèride, en el qual van intervenir la presidenta de la Comunitat de Madrid, Isabel Díaz Ayuso; el president de la Fundació, Dr. Valentí Fuster, i la directora pedagògica i patrona de l’entitat, Isabel Carvajal. També van assistir a aquesta cita el conseller de Sanitat de la Comunitat, Enrique Ruiz Escudero; el director general de la Fundació “la Caixa”, Antonio Vila Bertrán; el director corporatiu de Recerca i Salut de la Fundació “la Caixa”, Àngel Font; la benefactora Alicia Koplowitz, i d’altres representants polítics de Madrid i patrons i benefactors de la Fundació SHE.

A més, tot el matí es va plantejar com una jornada amb activitats lúdiques i de formació sobre la salut, i amb una oferta gastronòmica saludable per a tots. Estava destinada als nens entre els 5 i els 16 anys, i als seus familiars, dels col·legis que van participar en el Programa SI! des dels seus inicis el 2010, la qual cosa suposa al voltant de 20.000 de 77 centres educatius de la Comunitat de Madrid.

Així mateix, també va servir per lliurar els premis als col·legis guanyadors del concurs sobre hàbits de vida saludables organitzat per als centres participants en el Programa SI! aquest curs acadèmic. El premi consistia en una excursió d’un dia, un diploma, una rèplica del Cardio (el personatge del Programa SI!), i vals per a material esportiu. Tanmateix, el més important és que els nens van poder repassar els continguts apresos gràcies al Programa SI!, i reforçar així els seus coneixements sobre la importància d’una vida sana en benefici de la salut cardiovascular.

Llistat de premiats per categoria

NivellCentre educatiuLocalitatProvínciaCCAA
Nivell 1 (3 i 4 anys)
Caixa d’Emocions