Què són les galetes?

Les galetes són petits arxius de dades que es reben en el terminal des del lloc web visitat i s’empren per a registrar unes determinades interaccions de la navegació en un web, tot emmagatzemant dades que podran ser actualitzades i recuperades. Aquests arxius s’emmagatzemen en l’ordinador de l’usuari i contenen dades anònimes no perjudicials per al seu equip. S’utilitzen per a recordar les preferències de l’usuari, com l’idioma seleccionat, dades d’accés o personalització de la pàgina.

Les galetes també poden ser utilitzades per a registrar informació anònima sobre com un visitant utilitza un lloc, per exemple, des de quina pàgina web o bàner publicitari ha accedit per a arribar-hi.

Quin ús li donem als diferents tipus de galetes?

Segons la seva finalitat:

Galetes tècniques

Les galetes tècniques són aquelles que faciliten la navegació de l’usuari i la utilització de les diferents opcions o serveis que ofereix el web, com ara identificar la sessió, permetre l’accés a determinades àrees, facilitar comandes, compres, emplenament automàtic de formularis, inscripcions, seguretat, facilitar funcionalitats (vídeos, xarxes socials…).

Galetes de personalització

Les galetes de personalització permeten a l’usuari accedir als serveis segons les seves preferències (idioma, navegador, configuració…).

Galetes analítiques

Les galetes d’anàlisis són les utilitzades per a dur a terme l’anàlisi anònima del comportament dels usuaris del web i que permeten mesurar l’activitat de l’usuari i elaborar perfils de navegació amb la fi objectiva de millorar els llocs web.

Galetes publicitàries

Les galetes publicitàries permeten la gestió dels espais publicitaris del web. A més, aquestes galetes poden ser de publicitat personalitzada i permetre així la gestió dels espais publicitaris del web sobre la base del comportament i hàbits de navegació d’usuari, d’on s’obté el seu perfil i permeten personalitzar la publicitat que es mostra en el navegador de l’usuari o altres perfils i xarxes socials de l’usuari.

Segons el seu termini:

Galetes de sessió

Les galetes de sessió són aquelles que duren el temps que l’usuari està navegant per la pàgina web i s’esborren en tancar el navegador.

Galetes persistents

Aquestes galetes queden emmagatzemades en el terminal de l’usuari fins que són eliminades manualment o hagi conclòs el període de durada establert per a aquesta galeta.

Segons la seva titularitat:

Galetes pròpies

Aquelles que s’envien a l’equip terminal de l’usuari des d’un equip o domini gestionat pel propi editor i des del qual es presta el servei sol·licitat per l’usuari.

Galetes de tercers

Aquelles que s’envien a l’equip terminal de l’usuari des d’un equip o domini que no és gestionat per l’editor, sinó per una altra entitat que tracta les dades obtingudes través de les galetes.

La següent taula recull la classificació i descripció de les galetes utilitzades en aquesta pàgina web perquè pugui identificar-les en el seu navegador:

Nom

Titular

Dades obtingudes

Finalitat

Durada

_ga, _ga_[ID], _gid & _gat_gatg_UA-[ID]

Galeta pròpia (.fundacionshe.org)

Sessions dels visitants.

_ga, _ga_[ID] & _gid: S’utilitzen per a diferenciar els usuaris.

_gat_gatg_UA-[ID]: S’utilitza per a limitar el percentatge de sol·licituds.

Analítica.

_ga & _ga_[ID]: 2 anys.

_gid: 1 dia.

_gat_gatg_UA-[ID]: 1 minut.

VISITOR_INFO1.LIVE

180 dies.

YSC

Analítica i publicitària.

Al finalitzar la sessió amb el navegador.

DEVICE_INFO

Galeta de tercers (.youtube.com)

S’utilitza per a rastrejar la interacció de l’usuari amb el contingut incrustat.

180 dies.

pll_language

Galeta pròpia (fundacionshe.org)

Gestió de l’idioma del web.

Personalització.

1 any.

La Fundació SHE utilitza galetes tècniques, de personalització, anàlisi i publicitàries, pròpies i de tercers, que tracten dades de connexió i/o del dispositiu, així com hàbits de navegació per a fins estadístics i publicitaris.

Per això, en accedir al nostre web, en compliment de l’article 22 de la Llei de Serveis de la Societat de la Informació li hem sol·licitat el seu consentiment per al seu ús.

El subministrament de dades personals a través del nostre portal i el consentiment per a l’ús de galetes requereix una edat mínima de 14 anys i l’acceptació expressa de la nostra Política de Privadesa.

De totes maneres, l’informem que pot activar o desactivar les galetes seguint les instruccions del seu navegador d’Internet:

Chrome

Configuració > Mostrar opcions avançades > Privadesa > Configuració de contingut

support.google.com

Eines > Opcions > Privadesa > Historial > Configuració personalitzada