Des de la Fundació SHE – Fundació “la Caixa” organitzem una jornada gratuïta per fomentar la participació al programa de salut Healthy Communities i, a la vegada, per promoure la vida saludable i l’activitat física.

El projecte Healthy Communities 2030 segueix el seu curs. A Cardona i a Sallent, els municipis seleccionats per a dur a terme l’estudi científic, estem realitzant els mesuraments de salut a les 2.300 persones seleccionades. Aquests mesuraments finalitzaran al juny de 2022.

Des de principis de 2022 també estem impartint els tallers formatius dirigits als participants del grup intervenció que ja s’han mesurat, en aquest cas, cardonins.

Des deLa Fundació Science, Health & Education (SHE) – Fundació “la Caixa” organitzem una jornada oberta a tothom i gratuïta, dins del projecte de salut Healthy Communities. Es tracta d’una classe de ffitpilates dirigida per la creadora de contingut digital i influencer @ffitcoco al Camp de Vida Activa de Cardona.

L’objectiu d’aquesta jornada és promoure els hàbits saludables,  i a la vegada, donar a conèixer el projecte i convidar a aquelles persones seleccionades a unir-s’hi.

Abans de la classe de ffitpilates, la influencer Claudia Constans parlarà sobre la importància dels hàbits saludables i de l’activitat física en una xerrada prèvia dins la Sala Polivalent del Camp de vida activa. Aquesta xerrada serà exclusiva pels participants al programa Healthy Communities i finalitzarà amb un petit esmorzar saludable.

Inscripcions a la jornada

Per assistir a la classe de ffitpilates, oberta a tothom i gratuïta, cal inscriure’s prèviament en el següent enllaç: https://fundacionshe.org/healthycommunities2030/inscripcions-ffitcoco/

La classe és a partir de 16 anys i des del nostre equip ens posarem en contacte amb els menors inscrits perquè puguin omplir l’autorització requerida en cada cas.

Per inscriure’s a la xerrada prèvia sobre hàbits saludables exclusiva per participants de Healthy Communities, podeu enviar un correu a [email protected] i us confirmaran l’assistència. L’aforament d’aquesta part de l’activitat serà limitat.

En què consisteix l’estudi científic Healthy Communities?

Healthy Communities és un pioner i ambiciós projecte d’investigació centrat en la salut que requereix la participació de 2.300 persones dels dos municipis bagencs, Cardona i Sallent, amb l’objectiu de validar que la intervenció en una comunitat —a través dels programes integrals que han estat dissenyats pel Dr. Fuster i el seu equip científic— impacta de manera positiva en els hàbits de vida de la seva ciutadania, aconseguint, així, la millora de la salut i de la qualitat de vida, i la reducció del risc de patir malalties cardiovasculars, primera causa de mort al món.

Aquest projecte es va iniciar el passat setembre de 2021 amb la selecció aleatòria de 1.150 veïns de Cardona i de 1.150 veïns de Sallent a través dels cens poblacional, i té prevista una durada de 10 anys.

Mesuraments de salut Healthy Communities

El primer pas amb les persones que s’han unit al projecte, han estat els mesuraments de salut. El pes, l’alçada, el perímetre de la cintura, la pressió arterial, el colesterol, els triglicèrids, la glucosa en sang, la força muscular, els hàbits d’alimentació, l’activitat física, la son, el consum de tabac i el nivell d’estrès són algunes de les mesures que se’ls pren en cada cas. D’aquests mesuraments s’obtenen uns informes de salut que s’entreguen a cada participant on hi consten unes conclusions individuals i unes propostes de millora de salut.

Durant el projecte, que té una durada prevista de deu anys, s’aniran repetint els mesuraments, tant a Cardona com a Sallent, per avaluar el curs de la intervenció sobre aquestes poblacions.

Programes de salut Healthy Communities

També des de gener de 2022, hem iniciat els programes d’intervenció comunitària per a la millora de la salut a Cardona, població intervenció de l’estudi. Aquestes persones estan rebent estímuls per millorar els seus hàbits de vida a través de dos programes promoguts per la nostra Fundació que ja s’han dut a terme a Cardona i a altres localitats de l’Estat Espanyol, i dels quals ja s’ha pogut demostrar la seva eficàcia en estudis anteriors. Són el Programa SI! de Salut Integral, per a nens i adolescents de 3 a 16 anys, i el Programa Fifty-Fifty, per a adults.

Creiem que aquesta jornada organitzada pot ser un estímul més per augmentar l’adherència en el programa i, a la vegada, una bona manera de fomentar la vida saludable per a tothom.

Quina és la importància d’aquest estudi científic?

L’estudi pretén comprovar científicament l’impacte i l’eficàcia de l’estratègia dissenyada pel Dr. Valentí Fuster ‑basada en un model d’intervenció integral‑ sobre la salut de les persones a totes les etapes de la vida. Si les dues poblacions bagenques demostren que el projecte té un impacte positiu en la salut, estaran contribuint en el progrés científic i es convertiran en autors d’una metodologia que podrà ser reproduïble a qualsevol altre lloc del món.

Tal i com diu el Dr. Valentí Fuster: “Al Programa Healthy Communities els propis habitants de la comunitat promouen el canvi de paradigma de salut de la ciutat”.