Avui dimecres 13 d’octubre, hem iniciat els enviaments de cartes als primers seleccionats i seleccionades per participar en el projecte Healthy Communities.

Des de la Fundació SHE – Fundació “la Caixa” hem realitzat el primer enviament de cartes adreçades a aquelles persones que han estat seleccionades a través del sorteig aleatoritzat del cens de les poblacions de Sallent i Cardona.

Aquests enviaments de cartes els durem a terme en tres tandes. Ara, hem fet la primera tanda, on hem enviat les cartes a la franja d’edat més jove, de 12 a 17 anys i també al primer grup d’adults de 18 a 67 anys. El segon enviament el farem a principis de desembre i el tercer, a principis de febrer. Paral·lelament, començarem a mesurar a les persones que acceptin participar en el projecte, donant cita a partir de finals d’octubre. En el cas de la franja d’edat de 12 a 17 anys, els mesurarem en els seus propis centres educatius.

També, durant aquest mes d’octubre, part de l’equip de Healthy Communities sortirem al carrer, tant a Sallent com a Cardona, per atendre i resoldre els vostres dubtes i donar a conèixer tots els detalls del projecte. Volem animar-vos a dir i que, entre tots, contribuïm a millorar la qualitat de vida de tota la comunitat. Us donarem més detalls de les dates concretes pròximament a les nostres xarxes socials: @healthycommunities_2030.

Pels que rebeu la carta, seguiu les instruccions que us indicarem en el document. En el cas que accediu a participar, haureu de trucar al telèfon d’atenció que us apareix el mateix document o enviar un correu a [email protected]. En aquest us confirmarem que esteu dins del projecte i gestionarem els horaris pels primers mesuraments al Centre Cívic de Cardona o al Viver d’Empreses de Sallent.

Recordem en què consisteix Healthy Communities…

Es tracta d’un estudi científic per avaluar l’eficàcia d’una intervenció comunitària prestant especial atenció als principals factors de risc de les malalties cardiovasculars.

Hi participaran 2.300 persones dels municipis de Sallent i Cardona (Bages), amb l’objectiu de validar científicament que la intervenció en una comunitat impacta de manera positiva en els hàbits de vida de la seva ciutadania, aconseguint, així, la millora de la salut i de la qualitat de vida, i la reducció del risc de patir malalties cardiovasculars, primera causa de mort al món.