Avui, dimecres 20 d’octubre, comencem els mesuraments dels indicadors de salut als primers veïns i veïnes que han acceptat participar a l’estudi científic Healthy Communities, liderat pel Dr. Valentí Fuster.

Ja són més d’una cinquantena d’habitants de la vila de Cardona i de Sallent que tenen cita en els pròxims dies per dur a terme les primeres revisions que avaluaran el seu estat de salut cardiovascular.

Durant la setmana passada, vam fer arribar les cartes als primers seleccionats per participar en aquest projecte i la resposta d’ambdues poblacions ha estat immediata i excel·lent, fet que ens ha permès iniciar els mesuraments, tal i com teniem previst, aquesta setmana, seguint el curs natural de l’estudi.

Durant el mes de novembre i principis de desembre, també assistirem als centres educatius per tal de mesurar els seleccionats i seleccionades de la franja d’edat més jove, de 12 a 17 anys. A aquesta franja, se’ls informarà si han estat escollits en els pròxims dies a través de l’enviament de circulars a les seves escoles.

Des de la Fundació SHE – Fundació “la Caixa” estem molt satisfets amb l’evolució del projecte i confiem en que la majoria de seleccionats i seleccionades accediran a formar part d’aquest projecte.

Tal i com declara el Dr. Xavi Orrit, coordinador pedagògic del projecte Healthy Communities: “Avui és un dia molt important per nosaltres, comencem els mesuraments d’un projecte d’abast internacional a Cardona i a Sallent, i pel que hem vist, la resposta a les cartes que vam enviar fa uns dies, està sent molt positiva. Veurem com segueix els pròxims dies.

En què consisteixen aquests mesuraments?

En aquesta primera etapa del projecte, a les persones escollides —tant de Cardona com de Sallent— se’ls prenen mesures de pes, estatura, perímetre de la cintura, pressió arterial, colesterol, triglicèrids, glucosa en sang, força muscular. També se’ls fa un qüestionari d’hàbits d’alimentació, activitat física, consum de tabac i nivell d’estrès. Aquests mesuraments es fan per primera vegada ara a l’inici del projecte i es repetiran en dos anys, cinc anys i deu anys.

Després dels mesuraments, cada participant rebrà un informe de salut i recomanacions per a millorar-la. Es farà un seguiment mèdic durant tot el projecte que permetrà als participants conèixer més el seu cos i la seva salut.

Per aquells i aquelles que heu rebut la carta i encara no heu trucat per demanar informar-vos i demanar la vostra cita, podeu fer-ho a través del telèfon que us indica a la mateixa carta o enviant un email a [email protected].

Animem a tots els seleccionats i seleccionades a unir-se al projecte per millorar la seva salut, la dels seus i la de tota la comunitat. Fem de Healthy Communities, un projecte de salut de referència al món.