En el projecte Healthy Communities, promogut per la Fundació She – Fundació la “Caixa”, les persones sou les protagonistes. En concret, les que pertanyin a dues poblacions del Bages: Sallent i Cardona. Aquestes persones tindreu la sort de participar en un projecte de salut pioner i de repercussió internacional.

Tal i com va dir el Dr. Valentí Fuster, qui es troba al capdavant de la Fundació She – Fundació la “Caixa”,  quan va idear el projecte: “Al programa Healthy Communities són els membres de la mateixa comunitat els quins promouen el canvi del paradigma de salut a la seva ciutat”. Per això, hem volgut fer-vos partícips des d’un bon inici. Vosaltres sereu la clau per desenvolupar-lo i assegurar l’èxit.

Si encara no sabeu de què tracta Healthy Communities… us ho expliquem!

Consisteix en el desenvolupament d’un estudi científic per avaluar l’eficàcia d’una intervenció comunitària posant especial atenció als principals factors de risc de les malalties cardiovasculars. En definitiva, el programa vol demostrar científicament que les accions directes de conscienciació sobre bons hàbits, milloren la salut de les persones i redueixen el risc de patir malalties cardiovasculars.

El projecte es basarà en les dades obtingudes de 1.150 veïns de Cardona i 1.150 veïns de Sallent. Per aconseguir el rigor científic es farà una selecció aleatòria a través del cens dels dos municipis per tal de trobar persones de totes les franges d’edat. El primer pas seran els mesuraments, tant a Sallent com a Cardona, on es prendran indicadors de salut als participants com el pes, l’estatura, el perímetre de cintura, la pressió arterial, el colesterol, els triglicèrids, la glucosa en sang, la força muscular, els hàbits d’alimentació, l’activitat física, la son, el consum de tabac o el nivell d’estrès. A partir dels resultats, cada participant, tant de Sallent com de Cardona, rebrà un informe de salut complet amb consells i mesures per millorar-la.

Després, a Cardona – com a població d’intervenció – s’iniciaran els programes promoguts per la Fundació She – Fundació La Caixa, mentre que a Sallent, com a població de control, es seguiran les polítiques de salut creades i promogudes per l’Ajuntament de Sallent i el CAP Sallent.

A més a més, totes dues poblacions rebran suggeriments de millora dels hàbits saludables a través de les xarxes socials del projecte.

Sallent i Cardona, la vostra participació és essencial

Al mes d’abril vam donar el tret de sortida a la campanya de comunicació de Healthy Communities per explicar-vos a en què consisteix el projecte i convidar-vos a participar, en el cas que sigueu seleccionats o seleccionades.

Ben segur que ja heu començat a veure cares conegudes a les nostres xarxes socials i pels carrers del vostre poble. Es tracta de veïns i veïnes d’ambdues poblacions que, per una banda, posen en valor el significat de “tenir una bona salut” i, per l’altra, us conviden a dir que sí a Healthy Communties.

Cardona - Sallent

Col·laboradors i col·laboradores HC 2030

Aquestes són alguns dels vídeos que ja es troben publicats a les xarxes. Estigueu al cas dels nous vídeos que anirem llançant en els pròxims mesos.

Volem aprofitar per enviar un agraïment a totes les persones col·laboradores, que han cedit el seu temps i les seves ganes per gravar aquests petits vídeos explicatius. Un contingut clau per reflexionar sobre la manera que cadascú concep la salut i, alhora, un bon mètode per convidar-vos a millorar-la a través de la participació en el projecte Healthy Communities.

Ahmed-Tfai
Arcadi Alibés
Neida Fernández
Montse de León

¡Gràcies a tots i totes!

Amb Healthy Communities 2030 contribuirem, des de Cardona i Sallent, a demostrar la importància dels programes continuats per a millorar la salut de les persones, de les comunitats i de la societat. I ho farem gràcies a vosaltres, si sou escollits o escollides per participar en el projecte, digueu que sí per millorar la vostra pròpia salut, la dels vostres i lluitar contra l’obesitat, les addicions i les malalties cardiovasculars.

I per últim, des de l’equip de la Fundació She – Fundació la “Caixa” no volem deixar de donar les gràcies a l’Ajuntament de Cardona i a l’Ajuntament de Sallent, pel suport en l’execució del projecte, a l’Institut Català de la Salut per la seva implicació a través dels centres de salut primària dels dos municipis, i a l’equip mèdic de l’IMIM – Institut Hospital del Mar d’Investigacions Mèdiques, com a coordinadors d’aquest projecte conjuntament amb la Fundació.