El passat divendres 2 de febrer, vam celebrar un esdeveniment a la Sala de les Voltes de l’Auditori Valentí Fuster per tal d’exposar les novetats dels Grups d’Ajuda Mútua i realitzar un Taller de Berenars Saludables a càrrec de la nutricionista i divulgadora Mireia Galtés, coneguda pel seu projecte “Lemon’s Secrets”. En el taller, la Mireia va proporcionar una sèrie de consells excepcionals sobre com fer els berenars més saludables. Va exposar que amb una adequada combinació dels ingredients, tenint en compte les seves propietats nutricionals, es poden crear berenars complets i d’allò més atractius. Com a exemple de recepta saludable va elaborar una “granola”, que més tard els assistents van poder tastar conjuntament amb altres ingredients que completaven l’àpat com la fruita, el iogurt, els fruits secs etc.

També durant l’acte, des de l’equip de Healthy Communities vam poder compartir les novetats del projecte pel que fa a la fase actual, que correspon als Grups d’Ajuda Mútua:

• Obertura d’inscripcions al Programa per a persones de l’entorn dels participants: Les persones properes als participants (familiars, amics, companys de feina…) que no formen part de Healthy Communities però que estiguin interessades en participar-hi poden fer-ho acudint als mesuraments del Centre Cívic i unint-se a un Grup d’Ajuda Mútua existent o creant-ne un de nou amb altres participants.
  • Nova Plataforma d’Intranet: Llancen una interfície més visual, pràctica i plena d’eines divulgatives de salut. El nou intranet pretén facilitar contingut relacionat amb els components de salut del programa i donar eines per crear debat a les sessions de GAM. Accedeix a la intranet fent clic:  https://fundacionshe.org/healthycommunities2030/intranet/
  • PODGAM: També presenten els PODGAM, unes petites càpsules d’àudios que els experts i expertes han gravat per a cada component de salut del Programa Healthy Communities Compten amb una reflexió introductòria i la proposta d’un exercici que dóna peu al debat entre els participants dels GAM. Ja són accessibles a l’Intranet del Programa.
  • Sessions Obertes de GAM: Amb l’objectiu de fomentar la participació als GAM, convoquen sessions obertes un cop al mes a la Biblioteca de Cardona per aquelles persones que encara no tinguin grup o que vulguin complementar les trobades del seu grup amb aquest tipus de sessions.

Des de la Fundació SHE agraïm a tots els assistents l’interès en aquesta nova fase del projecte i la implicació en la millora dels hàbits saludables. L’auditori va ser testimoni un cop més de la forta cohesió i dedicació de la comunitat Healthy Communities, mostrant el compromís compartit cap a una vida més saludable. Aquest esdeveniment no només va proporcionar coneixements pràctics i recursos valuosos sobre alimentació saludable, sinó que també va establir un esperit d’unió i suport continuat.

Per a més informació sobre com unir-se al projecte i formar part d’un Grup d’Ajuda Mútua podeu contactar amb l’equip de Healthy Communities a través del correu electrònic [email protected] o el telèfon +34 670 00 49 88.