Més de 200 persones van participar en les activitats esportives i lúdiques a la piscina municipal de Cardona el passat dijous 27 de juliol en motiu del projecte de salut Healthy Communties.

Des de La Fundació SHE – Fundació “la Caixa” vam organitzar el dijous 27 de juliol una jornada oberta a tothom i gratuïta a la Piscina Municipal de Cardona dins del projecte de salut Healthy Communities. Vam programar un conjunt d’activitats lúdiques relacionades amb l’activitat física per a totes les edats. L’objectiu d’aquesta jornada era promoure els hàbits saludables,  i a la vegada, augmentar l’adherència de les persones participants en el programa Healthy Communties.

La jornada va iniciar-se al matí amb una classe de gimnàstica dolça i consciència del cos a càrrec de Gisela Baraldés. Les activitats van continuar a la tarda amb un espectacle i taller de bombolles pels més petits a càrrec de “Mary Party”, un torneig de vòlei per a joves organitzat amb el suport de Cardona Events i una classe de zumba amb la instructora manresana Susana Masegué. La resposta de la població va ser molt positiva, més de 100 persones van participar en aquest conjunt d’activitats.

Per acabar a les 20.00h va arribar el torn de la professora de ioga i influencer Xuan Lan, qui va dirigir una classe de “vinyasa ioga”. Abans de la classe, Xuan va regalar-nos una reflexió sobre el benestar personal, l’autocura i la importància de mantenir una rutina saludable. Part de la població cardonina i fins i tot persones d’altres municipis van desplaçar-se per viure aquesta experiència a Cardona.

Des de la Fundació SHE – Fundació “la Caixa” volem agrair la implicació de tots els agents i col·laboradors que van fer possible aquesta jornada i, sobretot, volen donar les gràcies a totes les persones que van assistir i van participar en les activitats.  Assegurem que seguirem oferint aquest tipus d’activitats per fomentar una bona salut a la vila de Cardona.

El projecte Healthy Communities 2030 es troba a la fase de Grups d’Ajuda Mútua. En total compten amb 21 grups d’entre 6 i 12 persones participants cadascun. Actualment aquests grups estan duent a terme sessions de recolzament i ajuda entre iguals amb l’objectiu de millorar els hàbits saludables. A partir de l’octubre de 2023 s’inicien els mesuraments de seguiment, en els quals, es convidarà als participants de Cardona i Sallent a tornar-se a medir els indicadors de salut per comprovar si s’han presentat millores.