Des de la Fundació SHE, amb el suport de Fundació “la Caixa”, organitzem dues jornades especials dedicades a la salut i el benestar els propers 18 i 19 de juliol. Aquestes activitats estan dissenyades per promoure hàbits de vida saludables en la comunitat i poder seguir complint els objectius de Healthy Communities 2030, programa de salut que vam iniciar al 2020 i que estudia si la implementació local d’intervencions educatives per promoure la salut a nivell comunitari millora la salut cardiovascular global de la població.

Dijous 18 de juliol: Jornada Healthy Communities d’Estiu a la Piscina de Cardona

Es tracta d’una jornada lúdica dirigida als participants del Programa i a tota la població. La jornada d’estiu tindrà lloc a la Piscina de Cardona i oferirà una varietat d’activitats esportives per a tota la família. Des de les 10.30 h fins a les 21.00 h, els participants podran gaudir de classes de iogalates, dansa, zumba, arts marcials, i més. La programació d’activitats inclou:

• 10.00h – 11.00h: Iogalates a càrrec de Vèrtex 360 amb Anna Badia
  • 16.00h – 16.45h: Dansa per a nens i nenes a càrrec d’Hàbit amb Víctor González
  • 16.30h – 19.30h: Torneig de voleibol organitzat per Cardona Events (a partir de 12 anys)
  • 17.00h – 17.45h: Zumba a càrrec d’Espaigua amb Anna Novelles
  • 18.00h – 18.45h: Dansa per a adults a càrrec d’Hàbit amb Víctor González
  • 19.00h – 19.45h: Masterclass d’arts marcials amb música “Comboxing” a càrrec de Cardona Events amb Manu Jiménez (creador i instructor de la disciplina Comboxing).
  • 20.00h – 21.00h: Body Art a càrrec de Gimnàs Daina amb Ana Raja

Aquest any la jornada compta amb la participació especial dels centres esportius de Cardona i rodalies. Les activitats prèvies a l’obertura i posteriors al tancament de la piscina (Iogalates i Body Art) són d’accés lliure i gratuït, mentre que el preu de l’entrada a la piscina durant l’horari d’obertura serà l’habitual (d’11h a 20h).

L’objectiu d’aquesta jornada és promoure els hàbits saludables,  i a la vegada, augmentar l’adherència de les persones participants en el programa Healthy Communties, el qual es troba actualment en fase autònoma dels Grups d’Ajuda Mútua.

Imatge de la jornada Healthy Communities d’Estiu 2023

Acte de presentació dels primers resultats científics a Cardona amb la presència i intervenció del Dr. Valentí Fuster

El divendres 19 de juliol, l’Auditori Valentí Fuster acollirà una jornada dedicada a la presentació dels primers resultats de l’estudi Healthy Communities. L’acte començarà a les 19.00 h i comptarà amb la presència i intervenció del prestigiós cardiòleg català, Dr. Valentí Fuster, qui oferirà una xerrada sota el títol “La salut del segle XXII”.

Des de l’equip d’HC2030 presentarem les properes accions del programa, destacant les iniciatives i activitats futures que seguiran promovent la salut i el benestar a Cardona. A més, el Dr. Roberto Elousa, investigador de l’Institut de Recerca Hospital del Mar i del CIBERCV, col·laborador del projecte HC2030 i Degà de la Facultat de Medicina de la UVic-UCC, presentarà els primers resultats científics dels mesuraments dels participants. Aquest anàlisi comparatiu entre els primers i segons mesuraments oferirà una visió detallada de l’impacte del programa en la salut de la comunitat.

Per concloure la jornada, tindrem l’actuació del “Cor Jove” de Musicant amb acompanyament instrumental, que posarà el punt final a aquest acte.

L’entrada serà lliure i gratuïta, per tant, no caldrà fer reserva prèvia d’entrades.  Des de la Fundació SHE convidem a tota la comunitat a participar i gaudir d’aquests esdeveniments dedicats a la salut i el benestar. No perdeu aquesta oportunitat de formar part d’aquestes activitats que promouen un estil de vida saludable i la cohesió comunitària.

Imatge de la intervenció del Doctor Valentí Fuster a la presentació del projecte Healthy Communities

PROGRAMACIÓ DELS ACTES: