“La prevenció de la malaltia i la promoció de la salut són la clau per reduir la prevalença de la malatia cardiovascular en el món”, Dr. Valentí Fuster

Ciència

Pretenem ser un referent a nivell científic pel nostre rigor i els nostres mètodes en l’avaluació de qualsevol projecte o programa de salut que es promogui des de la Fundació.

Salut

Promovem la salut com a prioritat, incidint en els factors de risc que disminueixen la malaltia cardiovascular i milloren la qualitat de vida.

Educació

Volem crear un marc de referència sobre allò que significa i comporta una educació en salut que incideixi en l’adquisició d’hàbits saludables per tota la vida.

Dr. Valentí Fuster de Carulla

Valentin-Fuster-Fundacio-SHE

El cardiòleg Valentí Fuster compagina actualment les seves funcions com a Director General del Centre Nacional d’Investigacions Cardiovasculars Carles III (CNIC) de Madrid, Director de l’Institut Cardiovascular i “Physician-in-Chief” del Mount Sinai Medical Center de Nova York. Recentment ha assumit la responsabilitat d’exercir com a President del Consell Assessor de Sanitat del Ministeri de Sanitat, Serveis Socials i Igualtat.

El Dr. Fuster és a més Editor en cap del Journal of American College of Cardiology, i una figura mundialment reconeguda. La seva visió de la promoció de la salut ha estat considerada durant l’últim Congrés Mundial de Cardiologia com el full de ruta que s’ha de seguir per aconseguir acabar amb la pandèmia insostenible que són les malalties cardiovasculars. Fruit d’aquest reconeixement mundial Fuster va ser nomenat el setembre de l’any passat codirector del comitè i el seu treball ha s’ha reflectit en l’informe “Global Health davant the Future Role of the United States” en què s’identifiquen els reptes i prioritats en salut i fa 14 recomanacions i àrees prioritàries per al Govern dels Estats Units i la resta d’agents que intervenen en salut.

Entre els incomptables llocs que ha exercit es troba el de President de l’Associació Americana del Cor, President de la Federació Mundial del Cor, membre de l’Institut de Medicina de l’Acadèmia Nacional de Ciències Americana (on presideix el comitè per a la prevenció de l’epidèmia global de la malaltia cardiovascular), membre del Consell Assessor de l’Institut Americà “National Heart, Lung and Blood Institute” i President del Programa de Formació del Col·legi Americà de Cardiologia.

Continuar llegint

Doctor en Medicina per la Universitat de Barcelona, ​​es va traslladar als Estats Units on va continuar els seus estudis. Va ser professor de Medicina i malalties cardiovasculars a l’Escola Mèdica Mayo de Minnesota, a l’Escola de Medicina de l’Hospital Mount Sinaí de Nova York i des de 1991 fins al 1994 va ser catedràtic de Medicina de l’Escola Mèdica Harvard a Boston, any en què va ser nomenat director de l’Institut Cardiovascular de l’Hospital Mount Sinaí de Nova York, càrrec que des de 2012 compagina amb el de Physician-in-Chief de l’Hospital.

Com a científic, el Dr. Fuster ha estat nomenat Doctor Honoris causa de trenta-quatre universitats de prestigi i ha rebut tres de les més importants beques del NIH (National Institutes of Health). Ha publicat més de 900 articles científics en revistes mèdiques d’àmbit internacional, i dos dels llibres de més prestigi dedicats a la cardiologia clínica i d’investigació: The Heart i Atherothrombosis and Coronary Artery Disease. Ha estat també nomenat editor en cap de la prestigiosa revista Nature Reviews in Cardiology. Les contribucions a la medicina cardiovascular fetes pel doctor Fuster han tingut un enorme impacte en la millora del tractament de pacients amb malalties cardíaques. Les seves investigacions sobre l’origen dels accidents cardiovasculars, que han contribuït a millorar la prevenció i el tractament dels infarts li van valer el 1996 el Premi Príncep d’Astúries d’Investigació i més recentment el títol de Marquès (2014) atorgat pel Rei d’Espanya pel seu “destacat i constant treball en recerca cardiovascular i la seva meritòria tasca docent”.

Entre els reconeixements a la seva tasca cal destacar que el Dr. Fuster és l’únic cardiòleg que ha rebut els màxims guardons d’investigació de les quatre principals organitzacions internacionals de Cardiologia: l’Associació Americana del Cor, el Col·legi Americà de Cardiologia, la Societat Europea de Cardiologia i la Societat Interamericana de Cardiologia.

L’any 2008, el Dr. Fuster va rebre el premi Kurt Polzer de l’Acadèmia Europea de les Ciències i les Arts. El 2009 va rebre el prestigiós premi internacional Arrigo Recordati pels seus avenços científics en l’àrea de la imatge cardiovascular. El juny de 2011 va ser guardonat amb el Gran Premi Científic de l’Institut de França, considerat com el més important de la cardiologia, per la seva investigació traslacional de la malaltia aterotrombòtica. A més, en reconeixement a la seva tasca ha rebut, entre altres guardons, els premis Gold Heart Award, Lewis A. Conner Memorial i James B. Eric Achievement Award de l’Associació Americana del Cor, el Distinguised Service Award i el Distinguished Teacher Award del Col·legi americà de Cardiologia, Medalla d’Or de les Societats Americana i Europea de Cardiologia i el màxim guardó de Medicina de la Universitat holandesa Erasmus.

L’any 2012, el Col·legi Americà de Cardiologia va triar al Dr. Fuster com una de les dues Llegendes Vives Americanes de la Cardiologia ( “Living Legends In Cardiovascular Medicine“); a més, se li va atorgar l’any 2012 Research Achievement Award, el més gran honor de l’American Heart Association.

Com a reconeixement a la seva carrera recentment ha rebut els premis Ron Haddock International Impact Award, atorgat per l’American Heart Association i l’American Stroke Association en reconeixement al seu lideratge global i els premis Severo Ochoa de Recerca Biomèdica i Mapfre “Per tota una vida” pel seu treball en el camp de la prevenció i el tractament de la malaltia cardiovascular que, segons el Comitè Avaluador dels premis, representa el paradigma de la classe de recerca i innovació essencial que s’ha de donar a Espanya per competir en l’economia global.

Recentment ha rebut la Gran Creu de l’Ordre Civil d’Alfons X el Savi.

El Dr. Fuster, a més de la seva dedicació a la ciència, s’ha involucrat profundament amb la seva responsabilitat social com a divulgador. Com a resultat ha publicat en els últims tres anys sis llibres que han comptat amb una gran acceptació del públic situant-se en els primers llocs de vendes. Finalment, com a conseqüència d’aquesta vocació i l’evident necessitat social de la promoció d’hàbits saludables, ha creat recentment la Fundació SHE (Science, Health and Education) que dirigeix ​​amb l’objectiu d’aconseguir millorar la salut integral a la població, amb especial èmfasi en la joventut.

Patronat

Dr. Valentí Fuster Carulla
Patró fundador – President

Sr. Carles Vilarrubí Carrió