Els altres hàbits que també milloren la teva salut cardiovascular

Tenir una bona salut cardiovascular depèn de moltes coses, més de les que imaginem. D’entrada, hem de recordar els quatre consells bàsics: cuidar la dieta, practicar activitat física, no fumar i anar al metge quan calgui. Però hem descobert que hi ha altres hàbits, igualment efectius que, a més de generar una gratificació a nivell emocional, ens ajudaran a mantenir el nostre cor content i sa. Vols saber més sobre aquests hàbits?

La salut és un tema complex , en el qual influeixen tant aspectes físics com ambientals. Segons un estudi de la universitat de Maryland, als Estats Units, una cosa tan senzilla com riure i estar de bon humor protegeix el nostre cor de patir un infart. Però hi ha altres hàbits no tan coneguts, que també ajuden a nivell emocional i ens prevenen de la depressió, molt associada a la malaltia cardiovascular.

1 . Mantenir-se actiu

Emprendre projectes, fer plans i tenir obligacions manté activa la ment i exigeix ​​desplaçar-nos. Segons estudis de l’Institut Nacional de Salut Mental dels Estats Units, el sedentarisme, la manca d’activitat i l’apatia són els precursors de la depressió i una porta d’entrada a la malaltia cardiovascular.

2 . Gaudir de les aficions

Qualsevol serveix i, si impliquen moure’s, millor que millor: la fotografia, la jardineria, la dansa, la pintura, l’esport, la ceràmica o la petanca . L’important és la immersió en una activitat que trobem gratificant i que ens allunyi de la rutina . Practicar una afició amb la qual gaudim redueix l’estrès i millora la salut cardíaca .

3 . Sentir amb la música

Qui no coneix alguna cançó especial que el posa de bon humor? Escoltar música alegre ens aixeca l’ànim . D’altra banda, quan necessitem relaxar-nos o deixar de pensar, concentrar-se en melodies més tranquil·les ens aporta benestar i proporciona una sensació de relaxació que contribueix a baixar les pulsacions i a una millora de la circulació de la sang.

4 . Ajudar els altres

Segons un estudi de la Universitat de British Columbia, al Canadà, els adolescents que realitzaven accions de voluntariat tenien una millor salut cardiovascular. La veritat és que hi ha qui troba una gratificació profunda en les tasques associades amb l’ajudar als altres, sentir-se útil o tenir una vida significativa, perquè aquestes activitats aparten els pensaments nocius i les actituds passives que repercuteixen negativament en la salut.

5 . Meditar i practicar ioga

Meditar no només és una moda. Practicar la respiració conscient i experimentar una profunda relaxació disminueix la pressió arterial en pacients amb HTA ( hipertensió arterial ). Només amb fer exercicis de respiració s’aconsegueix reduir el ritme cardíac en repòs i augmentar el subministrament d’oxigen cap al cor i el cervell. A més, els estudis realitzats a la Universitat de Duke, als EUA, demostren que la pràctica del ioga té un paper terapèutic en la prevenció de malalties relacionades amb l’estrès .

6 . Cultivar les relacions humanes

Viure aïllat incrementa les possibilitats de caure en depressió i multiplica les possibilitats de patir alcoholisme, drogoaddicció o obesitat, conductes que condueixen directament a la mala salut cardíaca. Dedicar una part del nostre temps per congeniar amb amics i familiars és fonamental per mantenir la ment i el cos en harmonia.

7 . Expressar les emocions

Reprimir sensacions pot semblar molt educat, però a la llarga passa factura al cor. Parlar , discutir i fins i tot cridar de tant en tant és una vàlvula d’escapament que ens ajuda a deixar anar la pressió interna, aquesta pressió que de vegades se sent al pit. Lluny de saltar a la primera i donar curs a la ira, hem d’aprendre a expressar els nostres sentiments sense pudor.

8 . Riure més

Segur que has sentit parlar de la risoteràpia i dels seus efectes beneficiosos. Riure no només afavoreix la salut mental , sinó que ens prevé de les malalties cardíaques. Segons la FEC o Fundació Espanyola del Cor, el riure exerceix una funció vasodilatadora del sistema cardiovascular, relaxant el endoteli (la capa inferior dels vasos sanguinis), la qual cosa afavoreix una millor circulació de la sang i disminueix la pressió arterial.

9 . Pensar en positiu

Els experts ens diuen que ser optimista és una actitud molt necessària per preservar la salut . Els pensaments negatius o les actituds malsanes com l’enveja, la rancúnia o bé el preocupar-se en excés, perjudiquen al cor. En canvi, pensar en positiu respecte a un mateix i als altres, evitar el cinisme i intentar buscar el costat bo de les coses, millora la salut cardíaca.

Si integrem tots aquests aspectes a la nostra vida, tindrem la recompensa de millorar la nostra salut física, previndrem possibles afeccions del cor i incrementarem el nostre benestar mental, sense necessitat de prendre cap pastilla. Fer-ho no costa res i en canvi aportarà molt a la teva salut cardiovascular. Et proposem que facis una llista amb aquests hàbits i la pengis en un lloc visible per poder recordar-los i posar-los en pràctica en el dia a dia.

Fonts : La ciència de la salut , Ed Planeta , Dr Valentí Fuster i Quality News Network

Imatge: Pixabay